The Washington Post Issues Correction After Telegram Blunder

The Washington PostFollowing an outcry, Telegram corrected an article that was about Telegram’s conservatives.

Telegram advertised itself as “a freeware, cross-platform, cloud-based instant messaging service.” The service competed with Facebook’s Messenger app.  

Philip Bump, national correspondent The Washington PostAn article was written by. It claimed that messaging services were a fraud. was a “refuge for some of the most toxic elements of the political right.”

Bump claimed that Lin Wood and Nick Fuentes had created accounts on the platform.

“Experts who spoke with The Post suggested that Telegram plays an important, if not yet essential, role in the right-wing information ecosystem, offering a respite from scrutiny and moderation,” he wrote. “It’s a place where the fringe’s bubble of disinformation and rhetoric can remain unpunctured–which is often precisely the appeal.”

Robinson stated she did not own a Telegram account, and that it was fake.

“Why was I included in an article on Telegram? After all, I don’t have an account on Telegram,” Robinson said. “What I do have is someone impersonating me on Telegram — a problem that I have reported to Telegram without success. I’ve alerted my followers on other social media sites on several occasions that the Telegram account using my name is fake.”

Robinson lashed out at Bump for not verifying that Bump owned the account.

“The entire sorry episode is yet another example that corporate media journalists like Philip Bump are the most ignorant people on earth,” she said. “They can’t be bothered to adhere to the most rudimentary standards of journalism — like fact checking or reaching out for comment.”

Robinson threatened legal action against the government if no correction was made. The PostCorrection issued:

“This article originally indicated that Emerald Robinson had an account on Telegram. That account is not associated with the former Newsmax employee.”

Bezos is one of the most wealthy billionaires worldwide. His current worth is just below $170 billion. Bezos controlled Amazon (11.1 percent share) and eBay (11.1% stake). The Post

Amazon is accused of publishing books that are not in the best interest of conservative writers. NewsbustersAccording to reports, Amazon was criticized by lawmakers for its censorship.

“U.S. Senators Marco Rubio (R-FL), Mike Lee (R-UT), Mike Braun (R-IN) and Josh Hawley (R-MO) sent a letter to Amazon CEO Jeff Bezos,” Rubio’s official website reported Feb. 24. The letter had been sent after Amazon ‘removed the book When Harry Became Sally: Responding to the Transgender Moment by conservative scholar, Ryan Anderson, from the Amazon website, Kindle, and Audible platforms.’” The senators questioned and skewered Amazon’s recent behavior: ‘Over the past 72 hours, Amazon has been unable to provide a sufficient explanation as to how Anderson’s book, which reached the top of two of Amazon’s best-seller lists before it was even released in 2018, supposedly violated a vague, undefined ‘offensive content’ standard.’”

Conservatives under threat The Washington Post should be contacted at (202) 334-6000 so that they can stop supporting companies being censored.

About Post Author

Follow Us